אוהיו המדינה ה-24 בארה”ב שמאשרת לגליזציה, חנויות קנאביס וגידול ביתי

ברוב של 56% מול 44% הצביעו הלילה תושבי אוהיו בעד הצעת החוק להקמת שוק קנאביס חוקי למטרות פנאי והפכו אותה בכך למדינה ה-24 בארה"ב שעושה זאת

תושבי אוהיו אישרו הלילה (4:00, ד’, שעון ישראל) במשאל-עם את הצעת החוק ללגליזציה של קנאביס ברוב של 56% מול 44%, והפכו אותה למדינה ה-24 בארצות הברית שעושה זאת. החוק החדש מתיר לתושבי אוהיו בגילאי 21 ומעלה להחזיק, לרכוש ולגדל קנאביס לשימוש עצמי, ולעוסקים להקים שרשרת ייצור וחנויות למכירה.

על פי החוק החדש, בתוך 30 ימים (החל מ-7 בדצמבר) יוכלו תושבי אוהיו הבגירים להחזיק בבית עד 70 גרם קנאביס ועד 15 גרם מיצויים (חשיש ואחרים) ולגדל בבית עד 6 צמחי קנאביס (או 12 צמחים אם בבית שני בגירים או יותר). תוקם מחלקה ממשלתית לקנאביס שתפקח על הפעילות המסחרית בתחום, ניפוק רישיונות ורגולציה.

על שוק הקנאביס החוקי באוהיו יוטל מס מכירות בגובה 10%, לצד מיסי מדינה, מס בלו ומיסים מקומיים. רווחי המיסים יופנו לרשויות המקומיות במדינה שיתירו הקמת עסקי קנאביס בשטחן (כל רשות מקומית תוכל לקבוע שלא יוקמו בשטחה עסקי קנאביס ולוותר על הרווחים), כמו גם לפרויקטים לשוויון חברתי, עזרה לנזקקים ועוד.

דגל מדינת אוהיו
דגל אוהיו – המדינה ה-24 לאשר לגליזציה של קנאביס בארה”ב

חנויות קנאביס חוקיות יוכלו להיפתח לאחר שיעמדו בתנאים שייקבעו על ידי רשות הקנאביס החדשה, אך בין היתר נקבע בהצעת החוק כי חנויות שכבר כיום מורשות למכור קנאביס רפואי, יקבלו תיעדוף בקבלת היתר למכירה גם למטרות פנאי, כך שסביר שהדבר יתאפשר במהלך תחילת שנת 2024 או מעט מאוחר יותר.

אוהיו היתה מהראשונות במדינות ארה”ב לבטל את ההפללה של שימוש עצמי בקנאביס כשעשתה זאת עוד בשנת 1975. החזקה של עד 100 גרם קנאביס לא נחשבה עבירה פלילית מאז ונשאה קנס מקסימלי של 150$. ב-2016 אוהיו אישרה קנאביס רפואי כשבמקביל נדחתה אז הצעת חוק ראשונה ללגליזציה מלאה.

בתחילת השנה (2023) פרסמנו כאן הערכה לגבי 4 מדינות בארה”ב שעשויות לאשר לגליזציה במהלך השנה. בראשונה מביניהן, אוקלהומה, נדחתה בחודש מרץ הצעת החוק ללגליזציה, אך בשתיים אחרות, מינסוטה וכעת גם אוהיו, הצעות החוק ללגליזציה אושרו. הוואי, שהיתה הרביעית שרבים קיוו שתעשה זאת, טרם עשתה זאת.

נכון למפקד האוכלוסין שנערך בשנת 2020 אוהיו היא המדינה השביעית בגודל אוכלוסייתה בארצות הברית עם כ-11,799,448 תושבים. עיר הבירה של המדינה והעיר המאוכלסת ביותר בה היא העיר קולומבוס. ערים גדולות נוספות הן קליבלנד, סינסינטי ואקרון.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר